ALS - livet och politiken

En blogg om att leva med ALS - men också om livet, samhället och vår omvärld

Fredag 26 juni 2020

Publicerad 2020-06-26 18:38:19 i personligt,

Det finns två känsloyttringar som är svåra att behärska i mitt tillstånd. Skratt och gråt. Anledningen är att båda påverkar andningen, så oavsett vilken känsloyttring som kommer fram är jag alltid rädd för att inte kunna dra ett andetag när luften har pyst ut. Gråten kan jag gärna avvara, men skratta vill jag allt göra några gånger till innan jag hamnar i urnan. Idag roade jag mig med en intervju med Johan Glans och Henrik Dorsin. Och tusan vet om det inte hade varit värt att gå runt hörnet på grund av dessa vansinniga komiker. Tårarna sprutade och jag försökte att hämma mina skrattattacker så gott det gick. Så i min strävan efter att finna meningen med livet kan jag anteckna humor och äkta vänner. Jag är inte helt säker på att listan kommer att bli så mycket längre, men det kanske dyker upp något mer, förutom basala mänskliga behov som jag inte tänker rada upp här. Det är faktiskt en anständig blogg det här.

Återigen kämpar vi med svettbyarna som bryter fram i den kvava, näst intill olidliga värmen. Ett undergörande åskväder drog förbi och rensade luften för en stund sedan, men det tog inte många minuter tills det ånyo infann sig en ångestframkallande kvavhet. Men kanske är det förmätet att gnälla på värmen efter en lång och tråkig höst-vinter-vår? I afton väntar vi dock besök av goaste vännerna. Sannolikt får jag skratta lite till i afton, så vi får väl se om jag överlever kvällen eller om jag får avsluta livet mitt i ett härligt skratt bland äkta vänner;-)

Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2020-06-26 20:01:11

Kram 🤗 Önskar dig massor av skratt ikväll och andra dagar.

Postat av: Gunilla

Publicerad 2020-06-26 21:35:43

Härligt att skratta loss 😂! Det behövs det också men du behöver väl ändå inte skratta ihjäl dig ännu 😁🥰...
Lite goa skratt vid fikan idag också 😆!
Ha en härlig helg med vännerna, kram 💞

Postat av: Lotta

Publicerad 2020-06-27 15:07:47

Det låter härligt.

Har du lyssnat på P1 Björn Natthiko?

Postat av: Johanna

Publicerad 2020-06-28 16:21:25

Tack för det du delar med dig av!
Humor och vänner...ja, vad vore livet utan det!
Kram🤗

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela