ALS - livet och politiken

En blogg om att leva med ALS - men också om livet, samhället och vår omvärld

Onsdag 30/12-2020 Världen stannar en stund

Publicerad 2020-12-30 16:42:29 i personligt,

Nu finns inte vår Stefan mer. Han somnade in i går kväll efter några veckor med kraftig försämring i sin sjukdom och ett omänskligt lidande. ALS är verkligen djävulens sjukdom, naturligtvis för de som drabbas men det är också näst intill omänskligt att stå bredvid och inte kunna göra någonting.

Stefan, min älskade man och min bästa vän. Du fattas mig så.

Vi älskar dig♥️
Helene, Amanda och Elin.

Tänk på ALS-forskningen, ge gärna ett bidrag, för Stefans skull.

Kommentarer

Postat av: Sirpa

Publicerad 2020-12-30 16:54:21

Beklagar styrka till er hela fam.Kram

Postat av: Susanne Dejenfelt

Publicerad 2020-12-30 17:58:28

Jag har inga ord, Helene! Tänker på er! ♥️

Postat av: Anna-Karin

Publicerad 2020-12-30 17:59:29

Har följt denna blogg från start. Min bästa vän är drabbad av ALS och det är så tufft att stå bredvid en älskad vän, make, maka, förälder i denna hemska sjukdom. Tänker på er och skickar styrkekramar! Tacksam för att Stefan har orkat dela sina tankar och intressanta inlägg.

Postat av: Ronny

Publicerad 2020-12-30 18:00:49

RIP Stefan ..... styrkekramar till din familj

Postat av: Lena och Bosse Mattiasson

Publicerad 2020-12-30 18:06:39

Vi beklagar! Stefan, du kommer vara saknad här på Bräckans väg 💕

Postat av: Joanna Wolodarska

Publicerad 2020-12-30 18:23:08

Så ledsen för Er skull! ♥️♥️♥️

Postat av: Susanne

Publicerad 2020-12-30 18:52:00

Tänker på er ❤️

Postat av: Carolina

Publicerad 2020-12-30 19:00:22

Åh nej, jag beklagar. Hittade Stefans blogg och beundrade hans klokhet och styrka mitt i den fruktansvärda sjukdomen. Så orättvist. Skickar stora tröstande kramar till er.

Postat av: Lotta

Publicerad 2020-12-30 19:29:38

Åhhh har läst Bloggen och det har hjälpt mig på något vis när jag också varit sjuk, fler som kämpar. Så orättvist känner med er, styrka och kärlek till er ❤️

Postat av: Marguerite Fellman

Publicerad 2020-12-30 19:33:29

Så ledsamt. Har följt bloggen från start, min man fick sin ALS diagnos för snart två år sedan. En fruktansvärd sjukdom, ett omänskligt lidande. Beklagar, RIP Stefan jag har känt igen så mycket från din beskrivning av sjukdomen.

Postat av: Kristin

Publicerad 2020-12-30 19:56:14

All kärlek och styrka till er! Beklagar djupt ❤

Postat av: Carina Sandgren

Publicerad 2020-12-30 21:13:11

Har tänkt på Stefan de senaste dagarna och tittat bloggen. Mina tankar går till er.

Postat av: Åsa

Publicerad 2020-12-30 21:58:34

Har tittat in varje dag, funderat över utebliven närvaro....men hoppades att det berodde på julfirande.

Beklagar sorgen 🖤

Postat av: Mia

Publicerad 2020-12-30 23:55:33

Beklagar sorgen!!
En hemsk sjukdom, har själv förlorat min farmor o farbror i Als.
En fantastisk fin blogg❤

Postat av: Carmen

Publicerad 2020-12-31 00:14:55

Jag har följt bloggen sen Stefan startade den och har beundrat honom så mycket för hans positiva tänkande och styrka trots jävulens sjukdom!

R.I.P nu Stefan. Jag hoppas att du är på ett underbart ställe där du slipper lida nu och bara har det bra. Det förtjänar du verkligen efter din tuffa sista tid här i jordelivet.

Styrkekramar till Helene och barnen!

Postat av: Britt

Publicerad 2020-12-31 09:18:41

Stefan har fått ro och jag kommer att sakna hans många roliga minnen men också vånda över försämringar.

Mina tankar går nu till dig Helene och era flickor. Nu väntar nya dagar på det nya året, dagar utan Stefan men också dagar utan ångest, rädsla, ilska och sorg över situationen.

Istället blir det sorg och ilska över livet som prövar oss så. Men sorgen är kärlekens pris och står alltid i paritet till den.

Kanske kan en ny blogg födas. En blogg där du Helene eller flickorna ger uttryck för hur vardagen ter sig efter livet med Stefan. En blogg som kanske kan bli nog så viktig. En blogg som speglar alla känslor, alla dagar när man åker upp och ner i känslorna.

Styrkekramar till er alla och med en tillönskan om ett Gott Nytt År med minnet av Stefan och alla fina stunder ni hade ihop.

Postat av: Lisbeth

Publicerad 2020-12-31 09:38:22

Har också följt Stefans blogg från start och förundrat mig över hans insikt och syn på livet. Något för oss andra att lära av.

Vila i frid Stefan

Postat av: Lena

Publicerad 2020-12-31 10:22:42

Beklagar förlusten❤️ Har jobbat som undersköterska i hemtjänsten och sett hur hemsk denna sjukdom är.
Stefan kämpade tappert och med en glimt av humor.
💜

Postat av: Britt-Marie Hagman

Publicerad 2020-12-31 11:33:20

Har följt bloggen sedan det första inlägget den 13/1 och har hela tiden beundrat Stefan för hans sätt att delge oss sina tankar, våndor och underbara minnen från hans uppväxt. Undrade om det skulle komma ett nytt inlägg under jul men förstår nu varför det inte blev så! Dessa fina texter! Så småningom samlade i en bok kanske??
Mina tankar går till er som stått bredvid och som betytt så mycket för Stefan. Alla dessa hemska sjukdomar som bryter ner en människa totalt och som man inte, som anhörig kan göra något åt! Ni har upplevt både lycka och sorg tillsammmans, må det lyckliga råda och kom ihåg allt fint ni haft tillsammans! Kramar

Postat av: Tess

Publicerad 2020-12-31 12:00:59

Tack för denna sorgliga uppdatering. Vi är många som följt bloggen som inte känner er men som ändå känner otroligt starkt med och för er. Ta hand om varandra och kramas mycket. Din och Stefans kärlek lever vidare, inte minst genom era barn ❤️.

Postat av: Camilla

Publicerad 2020-12-31 13:31:52

Jag blir så ledsen när jag läser vad som hänt ♥️♥️ Jag började följa bloggen i somras efter att jag förlorade min älskade man Bosse i djävulens förbannade sjukdom.
Jag kunde identifiera mig så med er familj, kände igen mig i så mycket. Att läsa bloggen har varit som en slags bearbetning för mig.
Jag skickar er massor med kramar ♥️♥️♥️ men det finns inte mycket till tröst. Ta hand om varandra Camilla

Postat av: kalle

Publicerad 2020-12-31 14:49:14

Vila i frid fina stefan

Postat av: Lotta

Publicerad 2020-12-31 22:37:26

Beklar sorgen från djupet av mitt hjärta. Vilken kamp ni haft. Carina, jag önskar dig all styrka i världen.
Många kramar

Postat av: Alexandra

Publicerad 2021-01-01 12:09:20

Beklagar sorgen ♥️ Har följt Stefans tankar sen i mars då min nära släkting fick samma diagnos som Stefan. Stefans sätt att skriva har gett mig så mycket och vi är många här inne som uppskattar Stefan mod att dela med sig av tankar och känslor.
Tack 🙏🏼 All styrka till er ♥️

Postat av: Ken

Publicerad 2021-01-01 14:59:41

Beklagar sorgen! ❤

Postat av: Sara Kristensen Magnusson

Publicerad 2021-01-01 16:19:47

Beklagar sorgen. Kommer ihåg honom som en rolig kompis till min storebror.
Många kramar till dig Helen och flickorna ❤

Postat av: /carina

Publicerad 2021-01-01 22:20:47

Beklagar sorgen.

Postat av: Birgitta Macina

Publicerad 2021-01-02 11:45:00

Stefan sov så gott! Du har varit så tapper. Nu lider du inte mer. Denna jäkla sjukdom ❤️❤️❤️..

Postat av: Linda

Publicerad 2021-01-04 15:09:20

Jag har följt hans blogg pga en nära anhörig som har als. Blev så ledsen när jag läste detta inlägget. Att det inte finns något botemedel för denna helvetessjukdomen. Vila i frid.

Postat av: Johanna Roth

Publicerad 2021-01-09 19:59:04

Beklagar innerligt detta sorgebesked. Må Stefan vila i frid❤️
Kram

Postat av: Janet

Publicerad 2021-01-11 00:57:02

Såå ledsen jag blev. Har följt bloggen sen en tid tillbaka, kände inte Stefan men hittade bloggen genom en gemensam bekant. Beundrade honom och har förstått hur jobbigt det varit både för honom och familjen. Han skrev så medryckande när han berättade och tycktes ändå så positiv fast han hade det så svårt. Hoppas han har det bra nu. Mina bästa hälsningar till hans familj!

Postat av: Anonym

Publicerad 2021-01-11 15:44:56

Vila i frid fina Stefan ❤️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela