ALS - livet och politiken

En blogg om att leva med ALS - men också om livet, samhället och vår omvärld

Onsdag 23 december 2020

Publicerad 2020-12-23 09:37:39 i personligt,

På några få dagar har fingrarna blivit så påverkade att jag inte längre kan skriva med rimlig hastighet. Dessutom missar jag rätt tangenter ibland. Detta är verkligen inte roligt. Min sista kanal att få vara jag tas ifrån mig. Sedan en vecka tillbaka är jag dessutom väldigt trött. I helgen fick jag nya symtom på njursten och ambulans var här två gånger, men efter en spruta och lite vila behövde jag inte åka in, vilket var skönt. Mindre sköna är nätterna. Jag somnar visserligen på min sömntablett, men vaknar efter ett par timmar. Sedan sover jag ytligt och drömmer feberlika stressdrömmar. Så på dagarna sitter jag mest och blundar i min arbetsstol i köket och är helt håglös. I det här skicket tappar livet sitt värde. Jag hoppas inte att det här är min nya vardag, för det blir outhärdligt.

Några positiva saker till sist är att jag har fått flera besök av blomsterbud. Jag tackar alla avsändare så mycket. Det värmer mitt hjärta!

Kommentarer

Postat av: Ronny

Publicerad 2020-12-23 09:53:00

Stefan, jag har följt alla dina blogginlägg under året och jag beundrar din förmåga att delge oss läsare dina känslor.
Det är tufft förstår jag, men vill passa på att önska dig och din familj en God Jul

Postat av: Gunilla

Publicerad 2020-12-23 10:00:59

Kära kära bror ♥️😭💔🥺💞

Postat av: Elisabet Laurell

Publicerad 2020-12-23 10:50:15

Trots den pressande situation du lever mitt i berikar du livet för många genom djupa insiktsfulla reflektioner. Varmt tack för allt du delar.

Postat av: Elisabet Laurell

Publicerad 2020-12-23 10:51:25

Trots den pressande situation du lever mitt i berikar du livet för många genom djupa insiktsfulla reflektioner. Varmt tack för allt du delar.

Postat av: Lisbeth

Publicerad 2020-12-23 11:06:36

Jag har också följt dina inlägg, och tryckt på ”Gillaknappen”, vilket varje gång känns så fruktansvärt. Beundrar dig som ändå orkar delge oss dina tankar och minnen.
Hoppas Er jul blir en lugn jul.
Lisbeth

Postat av: Ingalill

Publicerad 2020-12-23 12:05:42

Stefan, jag lider med dig. Hur grymt kan livet vara. Du har delat dina dagar med oss och jag är så tacksam för det. Nu hoppas jag att du kan få en fin jul med din familj, så att ni kan vara tillsammans. All kärlek till dig.

Postat av: Marjo

Publicerad 2020-12-24 00:14:52

Du är fantastisk Stefan som delar med dig av din vardag! All kärlek till dig, Helene och flickorna

Postat av: Britt

Publicerad 2020-12-26 06:52:17

Tårar rinner på min kind, och jag minns, känslorna kommer tillbaka och jag tycker det är för illa att inte forskningen i detta fall inte kommit längre sedan 1983 0ch -85. Att driftiga och engagerade människor som du drabbas gör det extra svårt.

Att trycka på Gilla-knappen känns inte heller rätt men jag gör det ändå för att du skall veta att du inte är alldeles ensam på din färd mot målet.

Jag vill också passa på att önska och hoppas på att fortsättningen på detta året ändå skall kännas drägligt och värt att leva. Samt skicka en stödjande kram till er alla, två- och fyrbenta.

Postat av: Inget

Publicerad 2020-12-26 21:43:14

Jag är så imponerad av att du har styrka att berätta om denna hemska sjukdom som fullständigt bryter ner din kropp😢 jag följer dina inlägg och förstår att man ska ska tilllvara på livet men vet inte vad man kan drabbas av! (Jag känner dig inte men jag tror att du arbetat på Posten i Bohus och jag kom från Drottningtorget i Gbg för att hjälpa till med omläggning av distrikten)
Styrkekramar till dig!

Postat av: Lotta

Publicerad 2020-12-27 23:48:22

Tack för att du orkar skriva. Du är en kämpe.
/ Styrkekramar till er!

Postat av: Sofie

Publicerad 2020-12-30 14:39:09

Kära du 🤍🤍🤍🤍

Postat av: Ken

Publicerad 2020-12-30 17:23:23

Oerhört ledsamt besked. Tack för alla fina texter du levererat.

Vila i frid Stefan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela