ALS - livet och politiken

En blogg om att leva med ALS - men också om livet, samhället och vår omvärld

Fredag 27 mars 2020

Publicerad 2020-03-27 18:40:04 i personligt,

Åter en dag på Sahlgrenska. Dagen började med att jag fick välling genom peggen, vilket snabbt avbröts för en dubbelkoll. Allt ok, så in med välling i ytterligare några minuter, tills kirurgen ringer och säger att operationen delvis måste göras om. Svält igen! Och väntan! På eftermiddagen blev det snabba ryck igen, ner till operation och upp på operationsbordet. Denna gång var narkosen förvarnad om att här kommer en kille som vill bli däckad! Så medan kirurgen hade syslöjd i mitt matsmältningsorgan, susade jag iväg i tanken och landade på Öland en höstdag. Och ingen slang i snoken den här gången!

 
(null)

Väl tillbaka på avdelningen fick jag mat. Korvgryta, mos och ett vaniljhjärta! Nöjd så långt kom den lilla provtagningsvagnen farande och konstaterade feber och högt blodtryck. Suck! Därefter läste jag i dagens mejlutskick från ALS News Today att den studie som eventuellt skulle kunnat beröra Sverige, inte kommer att göra så. Ytterligare ett halmstrå borta! Det är en tung sjukdom den här. Hur länge orkar man hålla modet uppe?


Kommentarer

Postat av: Gunilla

Publicerad 2020-03-27 19:44:08

Nog kunde det väl räcka med ALS utan onödiga komplikationer vid pegoperationen 😥💞!
Styrka till dig kära bror ❤❤❤😘

Postat av: Marjo

Publicerad 2020-03-27 22:43:47

Det är tillåtet att känna det tungt! Du är en sån fighter! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela