ALS - livet och politiken

En blogg om att leva med ALS - men också om livet, samhället och vår omvärld

Fredag 17 april 2020

Publicerad 2020-04-17 14:58:48 i personligt,

Nog fick den rackarns jordhögen uppleva en hygglig förminskning igår alltid, så lite kaxig kan jag kosta på mig att vara idag. Men visst frestar det på lite i nacken idag och lite allmänt mörbultad får jag nog erkänna att jag är. Men det belastar jag inte min ALS för. Det belastar jag det faktum att vi har haft en lång höst och vinter där jag inte har kroppsarbetat, för. Det enda ALS-aktiga jag kände av var att jag nog är något mer andfådd än jag brukar. Men att kunna skyffla och kratta jord i fem timmar, visserligen med en liten lunchrast, måste jag ändå säga att jag är riktigt nöjd med i nuläget. Dessutom är det så himla roligt att se resultatet.

 

Eftersom gårdagens aktiviteter utföll med positivt resultat, såg jag ingen anledning att byta koncept idag. Så idag har det blivit ytterligare ett femtimmarspass med skyffling, krattning och sådd. Således är det bara att fortsätta vattna och vänta på att de små stråna ska sticka upp sina gröna små nyllen ovanför jordkanten och förvandla det svarta till grönt. En namne och före detta kollega till mig, på Ale gymnasium, skulle nog ha föredragit om både det svarta och det gröna fick lika mycket utrymme. En sån där GAIS:are, ni vet;-) Själv blir jag nöjd om gräset är grönt och himlen är blå!

 

Kvällen bjuder på digital after work med några av våra bästa vänner. Via FaceTime blir det lite ”röda trådar”, den där musikleken som jag tipsade om tidigare i vintras för den som minns, där det gäller att hitta på ett tema och sedan spela några olika låtar som blir ledtrådar. Själv har jag laddat upp med fyra nya trådar till i afton, men den gemensamma nämnaren är förstås hemlig ännu ett par timmar. Förra helgen hamnade jag nästan i utvisningsbåset på grund av långsökthet. På temat ”fiskar” spelade jag Marillion (sångaren heter Fish), GAIS kampsång (makrillarna), långa bollar på Bengt samt Säg inte nej… (tänk bort stavningen). Men nog var det en av vännerna som knäckte temat efter bara två låtar. Jag vet inte om det säger mest om honom än om mig;-) Således nya teman idag!

Låt mig önska er alla en fin fredag. Här på västkusten ser det ut att bli soligt och fint i flera dagar och jag hoppas att detsamma gäller även i andra delar av landet. Nu lämnar jag er för idag och går ut och inspekterar dagens arbete!

Kommentarer

Postat av: Gunilla

Publicerad 2020-04-17 17:42:41

Måste kännas gott i själen att se vad du åstadkommit, även om kroppens oanvända muskler protesterar 🤓! Bra jobbat!

Postat av: Anneli

Publicerad 2020-04-17 23:49:10

Så fint det blir ☀️👍🏻🌼 våren är här!!

Postat av: Mia

Publicerad 2020-04-18 07:17:44

Läser alltid din blogg, du skriver på ett väldigt avslappnat och härligt sätt. 😊
Läs gärna min, baralitecancer.blogg.se
😃

Svar: Tack för att du läser min blogg. Jag läser gärna din!
Stefan Hagman

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela